Παρασκευή, 26 Απριλίου, 2024

Ραγκούσης: Μέχρι τον Ιούλιο του 2019 λειτουργούσε σύστημα τηλεδιοίκησης, το οποίο έδινε τη δυνατότητα στον σταθμό της Λάρισας να «βλέπει» μέχρι το Αιγίνιο της Πιερίας

251

Aποκλειστικά υπεύθυνη την παρούσα κυβέρνηση χαρακτηρίζει ο Γιάννης Ραγκούσης για την πολύνεκρη τραγωδία των Τεμπών, εστιάζοντας σε τρία σημεία την κριτική του.

Ο τομεάρχης Διαφάνειας του ΣΥΡΙΖΑ μιλά για τυπική περίπτωση κυβερνητικού ρουσφετιού, αναφερόμενος στον μοιραίο σταθμάρχη, ενώ αφήνει αιχμές για τη στάση του εισαγγελέα του Αρείου Πάγου.

Ολη η Ελλάδα θρηνεί για την πολύνεκρη τραγωδία στα Τέμπη, τη στιγμή που τα κόμματα έχουν αρχίσει ένα μπαλάκι ευθυνών. Τελικά, εκτός από το ανθρώπινο λάθος, υπάρχει κάποιο κόμμα που κυβέρνησε και δεν έχει ευθύνη; Μήπως οφείλετε όλοι μια συγγνώμη;

Τούτες τις τραγικές ημέρες, εμείς, ως αξιωματική αντιπολίτευση, σταθήκαμε με απόλυτη υπευθυνότητα, καθώς και με τον προσήκοντα σεβασμό που οφείλαμε, πρωτίστως απέναντι στα θύματα της τραγωδίας και τις οικογένειές τους. Εργαστήκαμε νηφάλια και χωρίς άναρθρες κραυγές, με μόνο σκοπό να συνδράμουμε τις προσπάθειες να έρθει όλη η αλήθεια στο προσκήνιο, για τα πραγματικά αίτια της τραγωδίας. Με την ιδιότητα του τομεάρχη Διαφάνειας, επισκέφθηκα τον σταθμό Λάρισας, συνομίλησα με εν ενεργεία σταθμάρχες, έκανα αυτοψία στις υποδομές και είμαι σε θέση να σας πληροφορήσω πως υπάρχουν τρεις αιτίες που συνέτρεξαν στο πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα.

Πρώτον, ότι τοποθετήθηκε σε αυτή τη θέση ευθύνης ο μοιραίος σταθμάρχης κατά τρόπο ρουσφετολογικό και έκνομο, όπως έχουμε αναδείξει με έγγραφα και ημερομηνίες, και εκ των υστέρων συγκάλυψη της παράνομης μετάταξής του.

Δεύτερον, από το 2020 είχε πάψει να λειτουργεί το δευτεροβάθμιο όργανο ελέγχου της κυκλοφορίας των τρένων στην οδό Καρόλου, που επέτρεπε στο τριμελές όργανο, που απαρτιζόταν από δύο στελέχη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ένα του ΟΣΕ, να επικοινωνεί με τους σταθμούς, να παρεμβαίνει για να διορθώσει λάθη, όπως, π.χ., τρένο σε λάθος τροχιά.

Και τρίτη αιτία που δυστυχώς έχει παίξει καθοριστικό ρόλο -για εμένα τον καθοριστικότερο- είναι ότι μέχρι τον Ιούλιο του 2019, σύμφωνα με τους εν ενεργεία σταθμάρχες, λειτουργούσε σύστημα τηλεδιοίκησης, το οποίο έδινε τη δυνατότητα στον σταθμό της Λάρισας να «βλέπει» μέχρι το Αιγίνιο της Πιερίας, άρα πολύ πιο μακριά από εκεί που έγινε το δυστύχημα. Μάλιστα, είχα την ευκαιρία να επισκεφθώ τις εγκαταστάσεις όπου έδρευε αυτό το επιτελείο σε 24ωρη βάση. Το πλέον κρίσιμο είναι ότι για να λειτουργεί αυτό το σύστημα απαιτείτο να υπάρχει σταθμάρχης τηλεδιοίκησης, ο οποίος ήλεγχε τον συμβατικό σταθμάρχη.

Αρα, μετά το 2019 που ξέσπασε μια πυρκαγιά, η οποία προκάλεσε ζημιές σε εξοπλισμό ευτελούς αξίας, εάν είχαν αποκατασταθεί αυτές οι ζημιές και συνέχιζε να λειτουργεί η τηλεδιοίκηση στη Λάρισα, θα είχαμε δίπλα στον μοιραίο σταθμάρχη τον σταθμάρχη τηλεδιοίκησης, ο οποίος θα είχε καταφέρει να διορθώσει το μοιραίο αυτό λάθος και να αποσοβήσει την τραγωδία. Επομένως, το δυστύχημα των Τεμπών έχει συγκεκριμένη ταυτότητα, συγκεκριμένους παράγοντες που συνέτρεξαν, οι οποίοι οφείλονται αποδεδειγμένα σε πράξεις και παραλείψεις της κυβέρνησης και της διοίκησης του ΟΣΕ από το 2019 μέχρι σήμερα.

Επισκεφθήκατε τον χώρο του πολύνεκρου δυστυχήματος μετά από εντολή του Αλέξη Τσίπρα. Από την ενημέρωση που είχατε, προκύπτει ότι ο μοιραίος σταθμάρχης τοποθετήθηκε με ρουσφέτι στη θέση του; Η κυβέρνηση δηλώνει πως δεν ισχύει το όριο ηλικίας στην κινητικότητα.

Νομίζω πως και ο τελευταίος πολίτης αυτής της χώρας έχει κατανοήσει πως ο μοιραίος σταθμάρχης Λάρισας αποτελεί τυπική περίπτωση κυβερνητικού ρουσφετιού. Προς τιμήν τους, άλλωστε, το παραδέχθηκαν ήδη δημοσίως και δύο βουλευτές της Ν.Δ. Εχουμε αποδείξει με έγγραφα πως ο συγκεκριμένος υπάλληλος δεν πληρούσε το όριο ηλικίας των 48 ετών, που ο ίδιος ο ΟΣΕ ως φορέας υποδοχής είχε θέσει στο περίγραμμα θέσης του α’ κύκλου κινητικότητας για τη μετάταξή του. Σε πλήρη γνώση και συνέργεια της κυβέρνησης, ο κ. Καραμανλής με απόφασή του συγκάλυψε τη παράνομη μετάταξη, με την εκ των υστέρων εξαίρεση του ορίου ηλικίας στις μετατάξεις και λίγες ημέρες πριν από την ολοκλήρωση του διορισμού με την πράξη της πρόσληψης του σταθμάρχη. Επομένως, εάν είχε τηρηθεί η νομιμότητα, ο συγκεκριμένος υπάλληλος -που ήταν ηλικιακά πολύ μεγαλύτερος δεν θα είχε καταλάβει τη συγκεκριμένη θέση ευθύνης και δεν θα βρισκόταν να ασκεί τα συγκεκριμένα καθήκοντα τη μοιραία βραδιά της 28ης Φεβρουαρίου.

Σε ανακοίνωσή του ο ΣΥΡΙΖΑ αφήνει ξανά αιχμές για τον εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, σχετικά με την έρευνά του, αλλά και εναντίον της κυβέρνησης για το γεγονός ότι οι επικεφαλής των ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ, που παραιτήθηκαν, παραμένουν στη θέση τους. Φοβάστε καταστροφή στοιχείων και συγκάλυψη;

Διερωτόμαστε γιατί μέχρι στιγμής ο κ. Ντογιάκος δεν έχει μεριμνήσει ώστε να γίνουν επιτόπιες έρευνες στα γραφεία στην Αθήνα του ΟΣΕ, της ΕΡΓΟΣΕ και της εταιρείας Hellenic Train, προκειμένου να κατασχεθεί κάθε έγγραφο, αλληλογραφία, εξώδικο, ηχογραφημένες συνομιλίες και κάθε στοιχείο που είναι κρίσιμο για την αποκάλυψη της αλήθειας, όπως έχει πράξει η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων. Και αυτή η καθυστέρηση λαμβάνει χώρα την ώρα που η παραιτηθείσα διοίκηση του ΟΣΕ δεν έχει απομακρυνθεί, δεν έχει αντικατασταθεί και συνεχίζει να βάζει υπογραφές.

Η πολύνεκρη τραγωδία άλλαξε τον σχεδιασμό του πρωθυπουργού για τις κάλπες. Πόσο θα επηρεάσει και τον ΣΥΡΙΖΑ η αναβολή τους για την 21η Μαΐου, με δεύτερες κάλπες στις αρχές Ιουλίου, όπως είναι το επικρατέστερο σενάριο;

Κατ’ αρχάς όλοι στην Ελλάδα γνωρίζουμε ότι ο κ. Μητσοτάκης είχε αποφασίσει την πραγματοποίηση εθνικών εκλογών στις 9 Απριλίου. Η απόφασή του, όπως όλα δείχνουν, για την αναβολή των εκλογών για μετά το Πάσχα συνδέεται ευθέως με τις πολύ αρνητικές δημοσκοπήσεις που πήρε στα χέρια του τις τελευταίες ημέρες. Η μεγάλη κοινωνική δυσαρέσκεια που εκδηλώθηκε τις τελευταίες ημέρες είναι αποτέλεσμα της πολιτικής ευθύνης που θεωρεί η κοινωνία ότι έχει η κυβέρνηση για αυτήν την εθνική τραγωδία. Σε κάθε περίπτωση, κοινωνία που αποφασίζει να προχωρήσει σε πολιτική αλλαγή θα εκδηλώσει την επιλογή της αυτή ανεξαρτήτως μήνα, ανεξαρτήτως εποχής του χρόνου. Υπό αυτήν την έννοια, η δική μας πολιτική και προεκλογική στρατηγική στόχο έχει να εκφράσει την επιθυμία του ελληνικού λαού για μια νέα αρχή μέσα από μια προοδευτική κυβέρνηση.

Ο Αλέξης Τσίπρας συνεχίζει να μιλά για προοδευτική κυβέρνηση όταν, όπως φαίνεται τουλάχιστον από τις δημοσκοπήσεις, μέχρι σήμερα τα κουκιά δεν βγαίνουν και ενώ το τρίτο κόμμα, το ΠΑΣΟΚ-Κίνημα Αλλαγής, δεν δείχνει καμία διάθεση συνεργασίας με τον ΣΥΡΙΖΑ. Πόσο εφικτό είναι τελικά το σχέδιό σας;

Εάν σημείο αναφοράς είναι τα προβλήματα των μη προνομιούχων Ελλήνων καθώς και των Ελλήνων που παράγουν και δημιουργούν χωρίς κρατικοδίαιτη λογική, τότε βεβαίως και εύκολα προκύπτουν και ικανοποιούνται οι προγραμματικές προϋποθέσεις για μια προοδευτική συγκυβέρνηση. Εάν σκοπός είναι να αποκατασταθεί το κράτος δικαίου και η δημοκρατία στον τόπο μας, τότε άμεσα θα μπορέσει να σχηματιστεί προοδευτική κυβέρνηση. Εάν στο δίλημμα κυβέρνηση συνεργασίας της Ν.Δ. με την κρατικοδίαιτη ελίτ, όπως έχουμε σήμερα, ή προοδευτική κυβέρνηση σε συνεργασία με την κοινωνία απαντήσουμε το δεύτερο, τότε μπορεί πράγματι να ξημερώσει μια νέα ημέρα για τους εργαζομένους, τους συνταξιούχους, τους νέους και τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Αναφορικά με τις πολιτικές προϋποθέσεις, ωστόσο, μία είναι αυτονόητα πρωταρχικής σημασίας. Η νίκη του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. έναντι της Ν.Δ.

Ομόφωνα αποφασίσατε ότι ο Παύλος Πολάκης θα είναι εκτός ψηφοδελτίων. Θα είναι και εκτός κόμματος μετά τη συνεδρίαση της Πολιτικής Γραμματείας; Θεωρείτε πως μπορεί να μείνει μετά από όλα όσα έχουν γίνει;

Αγαπητέ κ. Τσακίρη, τούτες τις τόσο δύσκολες ημέρες, θα μου επιτρέψετε να μην αναφερθώ σε θέματα που σχετίζονται με τα εσωτερικά του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ.