Τσίπρας στην Ά Πειραιά: Στήριξη εργαζομένων, ποιοτικές, ασφαλείς και προσιτές δημόσιες συγκοινωνίες

147

Αρχικά ο κ. Τσίπρας εξήγησε ότι επέλεξε για πρώτη φορά να είναι υποψήφιος και στον Πειραιά, σχολιάζοντας ότι παρότι είναι Παναθηναϊκός, για εκείνον, εκτός απ’ τις ομάδες, το κόκκινο χρώμα είναι συνυφασμένο και με τους εργατικούς αγώνες, τους αγώνες για τη δικαιοσύνη, αλλά είναι και το χρώμα της σημαίας του ΣΥΡΙΖΑ

Τις δεσμεύσεις του για τη στήριξη των εργαζομένων των μέσων σταθερής τροχιάς διατύπωσε ο Αλέξης Τσίπρας κατά τη συνάντηση που είχε με τις συνδικαλιστικές οργανώσεις του χώρου, στα γραφεία της ΣΤΑΣΥ, τον πρώτο σταθμό της σημερινής περιοδείας του στην ‘Α Πειραιά, μια εκ των τριών περιφερειών όπου θα είναι υποψήφιος.

Ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ δεσμεύτηκε για τη στήριξη των εργαζομένων, για τη διαρκή επικοινωνία με τα συνδικάτα «για να κάνουμε ό,τι μπορούμε για να ικανοποιούμε τα αιτήματα σας», για την αναβάθμιση των εργασιακών σχέσεων με την κατάργηση του νόμου Χατζηδάκη, για την ενίσχυση του μισθολογίου «και για την πρόσληψη εκεί που υπάρχει ανάγκη, με ΑΣΕΠ όμως εμείς, γιατί δεν έχουμε την αντίληψη ότι το κράτος είναι τσιφλίκι». Διότι, πρόσθεσε, «πριν από 10 μέρες και παρά το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών είχαμε προσλήψεις εκτός ΑΣΕΠ, κόρη συνδικαλιστή συγκεκριμένης παράταξης. Αυτό προσβάλει το συνδικαλιστικό κίνημα και το πολιτικό σύστημα».

Αρχικά ο κ. Τσίπρας εξήγησε ότι επέλεξε για πρώτη φορά να είναι υποψήφιος και στον Πειραιά, σχολιάζοντας ότι παρότι είναι Παναθηναϊκός, για εκείνον, εκτός απ’ τις ομάδες, το κόκκινο χρώμα είναι συνυφασμένο και με τους εργατικούς αγώνες, τους αγώνες για τη δικαιοσύνη, αλλά είναι και το χρώμα της σημαίας του ΣΥΡΙΖΑ. Πρόσθεσε ότι ο Πειραιάς είναι τόπος συνυφασμένος με τους αγώνες των εργαζομένων, της εργατικής τάξης της μεσαίας τάξης, της εξωστρεφούς μικρομεσαίας επιχειρηματικότητας, «με το θαύμα της ναυτιλίας, για το οποίο κάποιοι έδωσαν το ατσάλι στα καρνάγια και τα μηχανουργεία, οι εργαζόμενοι». Στάθηκε στη συμβολική παρουσία του να επιλέξει ως πρώτο σταθμό της επίσκεψής του στον Πειραιά, τη συνάντησή του με τους εργαζόμενους σε ένα τέτοιο συνδικάτο. Αναφέρθηκε στο τραγικό δυστύχημα των Τεμπών «που ανέδειξε κάποια πράγματα που δεν πρέπει να τα ξεχάσουμε, όχι μόνο από ηθικό χρέος απέναντι στους 57 συνανθρώπους μας που χάθηκαν άδικα αλλά και στους εκατοντάδες εργαζόμενους που καθημερινά κινδυνεύει η ζωή τους όταν εργάζονται σε συνθήκες χωρίς στοιχειώδη στάνταρ ασφαλείας. Τόνισε ότι «ήταν οι εργαζόμενοι που είχαν προειδοποιήσει επανειλημμένα -και γι’ αυτό έχει χαρακτήρα εγκλήματος αυτό που έγινε- και με εξώδικα ότι θα έρθει αυτό το δυστύχημα».

Σημείωσε ότι το μήνυμα του είναι πως «θα κάνουμε ό,τι περνά απ’ το χέρι μας μαζί με τους εργαζόμενους για να διασφαλίσουμε ποιοτικές, ασφαλείς, φτηνές και προσιτές δημόσιες συγκοινωνίες». Επισήμανε ειδικότερα ότι μεταξύ των 11 άρθρων του «Συμβολαίου Αλλαγής» είναι κι αυτό που αφορά στην ανάγκη η μετακίνηση στις αστικές δημόσιες συγκοινωνίες, η κάρτα απεριορίστων διαδρομών από τα 28 ευρώ να πάει στα 10, επισημαίνοντας ότι αυτό είναι πολύ κρίσιμο για το μέσο πολίτη που ζορίζεται «και θα λειτουργήσει θετικά στον οικογενειακό προϋπολογισμό». Μαζί με αυτό τόνισε την ανάγκη για συνολική πολιτική που θα ενισχύει τις δημόσιες συγκοινωνίες, θα διασφαλίσει τις εργασιακές συνθήκες και τα στάνταρ ασφαλείας των εργαζομένων.

Ειδικότερα είπε ότι είναι δέσμευση του ΣΥΡΙΖΑ το θέμα της εργασιακής κανονικότητας. «Η κατάργηση του ν. Χατζηδάκη δεν κοστίζει στο δημόσιο, κοστίζει όμως σε κάποιους εργοδότες», είπε, σχολιάζοντας ότι «αυτές τις μέρες κάποιοι κάνουν πλαστές κοστολογήσεις και υπερκοστολογούν το πρόγραμμα μας». «Πόσο κοστίζει στους εργαζόμενους να εργάζονται με απλήρωτες υπερωρίες, το να μην είναι θεσμοθετημένο το 8ωρο;», σχολίασε. Σημείωσε ότι το όφελος για τους εργαζόμενους θα είναι μεγάλο αν έχουν το ΣΕΠΕ δίπλα τους, δεσμευόμενος επιπλέον για την επιστροφή των συλλογικών διαπραγματεύσεων, συλλογικών συμβάσεων, για αύξηση του κατώτατου μισθού στα 880 ευρώ συν την ετήσια τιμαριθμική αναπροσαρμογή, «αλλά αυτή θα είναι η βάση πάνω στην οποία θα υπάρχει από δω και στο εξής η διαπραγμάτευση των κοινωνικών εταίρων».

Επιπλέον τόνισε ότι πέραν από την επαναθέσπιση της 13ης σύνταξης «που κατήργησε η κυβέρνηση της ΝΔ» και πέραν της απόδοσης των αναδρομικών, ο ΣΥΡΙΖΑ δεσμεύεται και για τον επαναϋπολογισμό σε ό,τι αφορά τους συνταξιούχους με προσωπική διαφορά «ώστε να έχουν κι αυτοί τη δυνατότητα έστω σε αυτό το ποσοστό των αυξήσεων που μπορεί να αντέξει ο προϋπολογισμός και προβλέπεται από τον δικό μας νόμο του ‘18». Σχολίασε ότι η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ με την τρόικα «πάνω απ’ το κεφάλι μας» και παρά τις πιέσεις της «διατηρήσαμε τις συντάξεις και κάθε Χριστούγεννα ό,τι περίσσευε πρώτη έγνοια μας ήταν οι συνταξιούχοι και μετά θεσπίσαμε τη 13η σύνταξη». Κατηγόρησε τη ΝΔ ότι την κατήργησε και πως οι συνταξιούχοι αν συνυπολογιστούν και τα αναδρομικά στερήθηκαν 7 δισ. αυτά τα τέσσερα χρόνια.

‘Αλλη μια δέσμευση που απηύθυνε αφορά στην αξιοποίηση της σημαντικής περιουσίας του ΗΣΑΠ προς το δημόσιο συμφέρον και όχι η εκχώρηση της σε ιδιώτες, για την οποία κατηγόρησε την κυβέρνηση. Είπε ότι «εμείς θέλουμε να επαναφέρουμε το σχεδιασμό που είχαμε ως κυβέρνηση και να τον υλοποιήσουμε: εκσυγχρονισμός και αναβάθμιση της επισκευαστικής βάσης παράλληλα με την προμήθεια νέου τροχαίου υλικού και ενίσχυση του δυναμικού με πρόσληψη νέου προσωπικού». Ταυτόχρονα είπε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ θέλει να αναβιώσει την συμφωνία που είχε δρομολογήσει για να φτιαχτεί η λεγόμενη Ιπποδάμεια αγορά στο αμαξοστάσιο του πράσινου λεωφορείου «που θα αποτελέσει μια όαση για την περιοχή, για την τοπική κοινωνία». Αναφέρθηκε επιπλέον στο σχέδιο ΣΥΡΙΖΑ για υπογειοποίηση του κομματιού από το Φάληρο μέχρι τον Πειραιά.

Νωρίτερα ο κ. Τσίπρας είχε ενημερωθεί από τον πρόεδρο εργαζομένων της ΣΤΑΣΥ, τον πρόεδρο της ομοσπονδίας μηχανοδηγών του ΟΣΕ, τον πρόεδρο του σωματείου ηλεκτροδηγών και λοιπών εργαζομένων της κίνησης της ΣΤΑΣΥ και τον πρόεδρο των συνταξιούχων του ΗΣΑΠ για τα προβλήματα και τα αιτήματα τους.

Πηγή