Κασσελάκης: Ο Μητσοτάκης κάθε μέρα πλήττει τη Δημοκρατία

29

Την πιο επιθετική ομιλία του εναντίον της κυβέρνησης και ιδιαίτερα εναντίον του Κυριάκο Μητσοτάκη, 16 σχεδόν ώρες πριν από το πρώτο τους τετ α τετ, πραγματοποίησε ο Στέφανος Κασσελάκης ενώπιον της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ, αλλά και τον τομεαρχών της Κεντρικής Επιτροπής.

Ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ υποστήριξε ότι η κυβέρνηση του κ. Μητσοτάκη κάθε μέρα που περνά πλήττει τη Δημοκρατία και συρρικνώνει τα δικαιώματα και μίλησε για έναν πρωθυπουργό που ήθελε να εγκαθιδρύσει ένα ιδιότυπο καθεστώς. Αφιέρωσε μεγάλο μέρος της ομιλίας του στην υπόθεση των υποκλοπών, κάνοντας λόγο για «πρωτοφανές στα διεθνή χρονικά σκάνδαλο είναι αυτό των παράνομων παρακολουθήσεων.

Παρακολουθούσε τους πάντες. Τους υπουργούς του, την ηγεσία του στρατεύματος, τον πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ, τον κ. Ανδρουλάκη, δικά μας στελέχη, επιχειρηματίες». Υποστήριξε ότι η δικαστική διερεύνηση στη χώρα μας έχει βαλτώσει εδώ και ενάμιση χρόνο. «Γι΄αυτό και επισκέφθηκα σήμερα την Εισαγγελία του Αρείου Πάγου. Για να εκφράσω τις έντονες ανησυχίες μας για την εξέλιξη της υπόθεσης.

Έφυγα από την συνάντησή μου με την καινούργια εισαγγελέα κυρία Αδειλίνη με συγκρατημένη αισιοδοξία ότι η δικαστική έρευνα για το σκάνδαλο των υποκλοπών θα προχωρήσει με ταχύτερους ρυθμούς», ανέφερε χαρακτηριστικά. Όπως ήταν αναμενόμενο, επιτέθηκε και στο «επιτελικό κράτος», για το οποίο είπε ότι στην πραγματικότητα «αποτελεί το βαθύ κράτος της ΝΔ, των πελατειακών σχέσεων, των γαλάζιων golden boys, της αποδυνάμωσης του ΑΣΕΠ, των χιλιάδων μετακλητών, των απευθείας αναθέσεων, των υποκλοπών, της απαξίωσης των Ανεξάρτητων αρχών και των ελεγκτικών θεσμών, της υπονόμευσης της ανεξαρτησίας της δημόσιας διοίκησης και της ιδιωτικοποίησης των υπηρεσιών της».

Στο εσωκομματικό πεδίο, ζήτησε από όλους να χαμηλώσουν τους τόνους «στη μεταξύ μας αντιπαράθεση, που κάποτε παίρνει χαρακτήρα απαράδεκτης σύγκρουσης και κάνει κακό στον ΣΥΡΙΖΑ και στον καθένα από μας». Παράλληλα, επιτέθηκε και στη Νίκη Κεραμέως για το νομοσχέδιο για τη δημόσια διοίκηση και τον διορισμό των διοικήσεων τους, υποστηρίζοντας πως «ο ρόλος του ΑΣΕΠ καθίσταται πλήρως διακοσμητικός, καθώς οι «κυβερνητικοί παράγοντες» (η Προεδρία της Κυβέρνησης ή οι Γενικοί Γραμματείς των Υπουργείων) διαθέτουν πλέον συντριπτική πλειοψηφία στα όργανα επιλογής, που θα διενεργούν τις «δομημένες συνεντεύξεις» (1 ΑΣΕΠ έναντι 4 ελεγχόμενων από Κυβέρνηση ή 1 ΑΣΕΠ έναντι 2 ελεγχόμενων από αυτήν για τα νοσοκομεία)».

Μάλιστα, συμπλήρωσε ότι «ανοίγει η κερκόπορτα για την εκχώρηση υπηρεσιών του ΑΣΕΠ σε ιδιώτες (άρθρο 19), πράγμα το οποίο θα υπονομεύσει τη διαφάνεια και την αξιοπιστία του ΑΣΕΠ καθώς και το αδιάβλητο των διαδικασιών του». «Το Επιτελικό Κράτος σημαίνει υπερσυγκέντρωση εξουσίας στα χέρια του κ. Μητσοτάκη, ασύδοτη δράση των πρωθυπουργικών κυκλωμάτων και συστηματική παραβίαση του Κράτους Δικαίου», ανέφερε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ.

Αναλυτικά η ομιλία Κασσελάκη

Συντρόφισσες και σύντροφοι,

Συναντιόμαστε ξανά, λίγες μέρες πριν από την επέτειο του Πολυτεχνείου.
Οι αριστεροί, προοδευτικοί, δημοκρατικοί πολίτες βρίσκονταν πάντα στην πρώτη γραμμή του αγώνα για Δημοκρατία, κοινωνική δικαιοσύνη και πρόοδο. Για μια δίκαιη ανάπτυξη για τον λαό, κι όχι για τους λίγους και ισχυρούς. Για τα δικαιώματα των ασθενέστερων, των πιο αδύναμων, των αποκλεισμένων.

Και σήμερα, αυτός θα πρέπει να είναι ο αγώνας μας, κάθε μέρα. Εκεί θα πρέπει να συγκεντρώνουμε όλες μας τις δυνάμεις. Στην κοινωνία, τις αγωνίες και τα προβλήματά της, στις ελπίδες και στα όνειρα του ελληνικού λαού.

Και έχουμε πολλούς αγώνες μπροστά μας. Γιατί η ποιότητα της Δημοκρατίας στη χώρα μας απειλείται καθημερινά από την κυβέρνηση και τις λογικές της Δεξιάς.

Η δημοκρατία βασίζεται στη διάκριση των εξουσιών. Ας αναρωτηθούμε: Υπάρχει ουσιαστική διάκριση των εξουσιών στη χώρα μας; ή μήπως υπάρχει ένας ασφυκτικός εναγκαλισμός της εκτελεστικής, της νομοθετικής και της δικαστικής εξουσίας;

Σύμφωνα με τις Διεθνείς Συμβάσεις και το Σύνταγμα, η δημοκρατία προασπίζει τα απαράγραπτα ανθρώπινα δικαιώματα. Το δικαίωμα στη μόρφωση, στην υγεία, στην κατοικία, στην ποιότητα ζωής.
Κι όμως, η κυβέρνηση του κ. Μητσοτάκη κάθε μέρα που περνά πλήττει τη Δημοκρατία και συρρικνώνει τα δικαιώματα. Οδηγεί την κοινωνία στο συμβιβασμό με μια μίζερη πραγματικότητα. Για ένα μέλλον με χαμηλές προσδοκίες.
Δημοκρατία για εμάς είναι το δικαίωμα όλων σε μια ποιοτική, δημόσια και δωρεάν παιδεία και Υγεία. Γιατί για μας, είναι απαράδεκτο, είναι απάνθρωπο, να έχει πρόσβαση κάποιος στην περίθαλψη, στα φάρμακα, στις εξετάσεις, μόνο αν έχει να πληρώσει.
Δημοκρατία για εμάς είναι το δικαίωμα της πρόσβασης στην παιδεία. Στη μόρφωση. Είναι άδικο οι συνάνθρωποί μας να στερούνται ακόμα και τα βασικά, για να πληρώνουν φροντιστήρια, να πληρώνουν ιδιαίτερα, να κάνουν αιματηρές οικονομίες για να μπορούν να σπουδάσουν τα παιδιά τους.

Δημοκρατία για εμάς είναι να μπορείς να σχεδιάσεις το μέλλον σου και να μπορείς να έχεις πρόσβαση στην κατοικία. Πού είναι σήμερα το δικαίωμα στη στέγαση; Με τα ενοίκια να εκτοξεύονται στα ουράνια, και να έχει από πάνω και το θράσος ο κ. Γεωργιάδης να μας λέει ότι αυτό είναι θετικό, γιατί ανεβαίνει η αξία των ακινήτων, και άρα αυξάνεται η περιουσία των ιδιοκτητών.

Δημοκρατία είναι η ασφάλεια των πολιτών. Αλλά ασφάλεια δεν είναι μόνο η αστυνόμευση. Ασφάλεια είναι να μη φοβούνται οι άνθρωποι να μπουν σε ένα τρένο για να ταξιδεύσουν. Να μη φοβούνται ότι τον χειμώνα θα πνίγονται και θα αποκλείονται, κι ότι το καλοκαίρι θα καίγονται. Μπορούμε να πούμε ότι αυτή τη στιγμή η κυβέρνηση του κ. Μητσοτάκη, το δήθεν επιτελικό κράτος του, εγγυάται κάτι τέτοιο; Γιατί εκεί έχουμε φτάσει δυστυχώς. Ζούμε σε μια χώρα που ακόμα και για τα στοιχειώδη πρέπει να αγωνιζόμαστε και να τα διεκδικούμε.

Η δημοκρατία βασίζεται στην ισονομία. Όλοι οι πολίτες είναι ίσοι απέναντι στο νόμο, και θα πρέπει να προστατεύονται από αυτόν. Βρίσκουν πραγματικά όλοι οι άνθρωποι το δίκιο τους; Είναι οι χρόνοι απονομής της δικαιοσύνης αυτοί που θα έπρεπε; Είναι το σύστημα δομημένο με τέτοιο τρόπο ώστε να εγγυάται την ισότητα των πολιτών ανεξάρτητα καταγωγής, φυλής, φύλου, προσανατολισμού?

Γιατί από την πρώτη στιγμή που ο Κ. Μητσοτάκης ανέλαβε τη διακυβέρνηση της χώρας, έδειξε τις πραγματικές του προθέσεις. Όχι αυτές ενός φιλελευθέρου πολιτικού, αλλά ενός πρωθυπουργού που ήθελε να εγκαθιδρύσει ένα ιδιότυπο καθεστώς.

Από τις πρώτες αποφάσεις της κυβέρνησής του ήταν να μεταφέρει την εποπτεία της ΕΡΤ, του ΑΠΕ, της ΕΥΠ στο πρωθυπουργικό γραφείο.

Ήθελε να ελέγξει την ενημέρωση, αυτόν τον πυλώνα της Δημοκρατίας. Τη Δημόσια Ραδιοτηλεόραση, αλλά και τα ιδιωτικά MME. Με την περίφημη λίστα Πέτσα, την περίοδο της πανδημίας. Αλλά και τώρα, με τα 6,8 εκατομμύρια που εισπράττουν οι καναλάρχες, με πρόσχημα τον πόλεμο στην Ουκρανία. Γι΄ αυτό και η θέση 107 στην παγκόσμια κατάταξη ελευθερίας του Τύπου.

Αλλά το μεγάλο, το πρωτοφανές στα διεθνή χρονικά σκάνδαλο είναι αυτό των παράνομων παρακολουθήσεων. Παρακολουθούσε τους πάντες. Τους υπουργούς του, την ηγεσία του στρατεύματος, τον πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ, τον κ. Ανδρουλάκη, δικά μας στελέχη, επιχειρηματίες.

Οι αποκαλύψεις δεν έχουν τέλος, τα ψέματα της κυβέρνησης και του Κ. Μητσοτάκη πέφτουν στο κενό, αν και η πλειονότητα των συστημικών ΜΜΕ δεν μιλάνε για τις υποκλοπές.

Η πιο πρόσφατη αποκάλυψη είναι ότι υπήρχε κοινό συντονιστικό κέντρο αξιωματούχων της ΕΥΠ και ιδιωτών-φορέων του παράνομου λογισμικού Predator ώστε να υπάρχει συνολική παρακολούθηση πάνω από 100 στόχων.

Οι αποκαλύψεις έχουν γίνει ήδη αντικείμενο διερεύνησης από την Επιτροπή PEGA του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, με πρωτοβουλία της ευρωομάδας μας που έδωσε και δίνει έναν μεγάλο αγώνα στην Ευρώπη.

Κι όμως, παρά τις ανατριχιαστικές αποκαλύψεις, η δικαστική διερεύνηση στη χώρα μας έχει βαλτώσει εδώ και ενάμιση χρόνο. Γι΄αυτό και επισκέφθηκα σήμερα την Εισαγγελία του Αρείου Πάγου. Για να εκφράσω τις έντονες ανησυχίες μας για την εξέλιξη της υπόθεσης.

Έφυγα από την συνάντησή μου με την καινούργια εισαγγελέα κυρία Αδειλίνη με συγκρατημένη αισιοδοξία ότι η δικαστική έρευνα για το σκάνδαλο των υποκλοπών θα προχωρήσει με ταχύτερους ρυθμούς.

Αντί να γίνει μια σοβαρή έρευνα για τους υπεύθυνους, ερευνώνται τα μέλη της Ανεξάρτητης Αρχής που τίμησαν τον ρόλο τους και το λειτούργημά τους, και προσπάθησαν να ρίξουν φως στην υπόθεση.

Η κυβέρνηση Μητσοτάκη, προσπαθεί να φιμώσει και να απομακρύνει όσους τιμούν το λειτούργημά τους. Αλλάζει τη σύνθεση των αρμόδιων Ανεξάρτητων Αρχών, σε συνεργασία, με ανταλλάγματα, με την ακροδεξιά του κ. Βελόπουλου χωρίς καμία μάλιστα προσπάθεια για ευρύτερη συναίνεση όπως το επισημαίνει η ίδια η Ομοσπονδία Εργαζομένων Ανεξαρτήτων Αρχών. Και διαβάζω από την επιστολή της «…»

Δεν θα τα καταφέρει. Θα αγωνιστούμε για να χυθεί άπλετο φως στο μεγαλύτερο σκάνδαλο των τελευταίων δεκαετιών.

Συντρόφισσες και σύντροφοι, όπως είπα, έχουμε πολλούς αγώνες μπροστά μας. Μέσα κι έξω από τη βουλή. Αγώνες για την Κοινωνική Δικαιοσύνη και τελικά αγώνες για την ίδια την ποιότητα της Δημοκρατίας. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο θα κινηθεί και η τοποθέτησή μας απέναντι στο απαράδεκτο νομοσχέδιο για την επιλογή των διοικήσεων του δημοσίου. Γιατί χτυπά ακόμα έναν πυλώνα της Δημοκρατίας, την αξιοκρατία. 29 χρόνια μετά την επανάσταση του Νόμου Πεπονή για το ΑΣΕΠ αλλά και 12 χρόνια μετά τη χρεοκοπία του κομματικού και πελατειακού κράτους που οδήγησε και αυτό στην χρεωκοπία της χώρας, συζητάμε ακόμα για τα αυτονόητα.

Η κυβέρνηση της ΝΔ ήρθε στην εξουσία με την υπόσχεση της αριστείας και της αξιοκρατίας. Όμως το μόνο που έκανε η κυβέρνηση του κου. Μητσοτάκη τα τελευταία τέσσερα χρόνια ήταν να ακυρώσει κάθε διαδικασία αξιοκρατίας και διαφάνειας στη δημόσια διοίκηση. Το «επιτελικό κράτος» στην πραγματικότητα αποτελεί το βαθύ κράτος της ΝΔ, των πελατειακών σχέσεων, των γαλάζιων golden boys, της αποδυνάμωσης του ΑΣΕΠ, των χιλιάδων μετακλητών, των απευθείας αναθέσεων, των υποκλοπών, της απαξίωσης των Ανεξάρτητων αρχών και των ελεγκτικών θεσμών, της υπονόμευσης της ανεξαρτησίας της δημόσιας διοίκησης και της ιδιωτικοποίησης των υπηρεσιών της.

Όλοι βλέπουμε και βιώνουμε τη διάλυση του κρατικού μηχανισμού: από το δυστύχημα στα Τέμπη, την καταστροφή του δάσους της Δαδιάς στον Έβρο, τη φωτιά που κατέκαιγε τη Ρόδο για 12 μέρες, την καταστροφή της Θεσσαλίας (την οποία επισκέφθηκα εκ νέου πριν δύο μέρες προκειμένου να συζητήσω με τον νέο Περιφερειάρχη Δημ. Κουρέτα τους τρόπους άμεσης ανάταξης της), μέχρι την κατάσταση που επικρατεί στα νοσοκομεία, όπου παραιτούνται οι διορισμένοι από τη ΝΔ διοικητές επειδή δεν αντέχουν τις κυβερνητικές πολιτικές εγκατάλειψης, υποστελέχωσης και διάλυσης της δημόσιας υγείας.

Η κυβέρνηση της ΝΔ αντί να εκσυγχρονίσει το Δημόσιο και τις υπηρεσίες του, αντί να προσπαθήσει να φτιάξει δημόσιες υπηρεσίες φιλικές προς τον πολίτη, αντί να βάλει ένα τέλος στη γραφειοκρατία, αλλά και στην υποστελέχωση κρίσιμων τομέων, κάνει business as usual. Ασχολείται πώς θα κάνει πιο ανενόχλητη κομματικούς διορισμούς.
Το νομοσχέδιο που εισάγεται προς ψήφιση αυτές τις μέρες στη Βουλή για την επιλογή των διοικήσεων του δημοσίου (αφού καταργεί τον προηγούμενο νόμο που ψήφισε η ΝΔ και δεν εφάρμοσε ποτέ…) προβλέπει την επιλογή των διοικήσεων των Νομικών Προσώπων του Δημοσίου από επιτροπές ελεγχόμενες από την κυβέρνηση. Η μειοψηφική συμμετοχή εκπροσώπων του ΑΣΕΠ και του ΝΣΚ όπου προβλέπεται, περιβάλλει απλώς με έναν μανδύα αξιοκρατίας την όλη διαδικασία. Η κυβέρνηση μιλάει για μεταρρυθμίσεις και στην ουσία μας γυρίζει διαρκώς στο κομματικό κράτος περασμένων δεκαετιών.

Στην πραγματικότητα, το νομοσχέδιο της κας. Κεραμέως δύο πράγματα διασφαλίζει: 1) ότι οι γαλάζιοι κομματάρχες θα συνεχίσουν να διοικούν ανεξαρτήτως καταλληλότητας και 2) ότι το Μέγαρο Μαξίμου θα προσθέσει ένα ακόμη λιθαράκι στον ασφυκτικό συγκεντρωτικό έλεγχο των «ροών χρήματος». Τώρα ΚΑΙ με τον έλεγχο των ροών από και προς τους Οργανισμούς.

Αυτοί είναι οι πραγματικοί στόχοι τους, όσο κι αν προσπαθούν ο κ. Μητσοτάκης και η κα. Κεραμέως να ‘σερβίρουν’ το νομοσχέδιο με ένα μακιγιάζ ψευτο-τεχνοκρατικής διαχείρισης του Δημοσίου.

Γι΄ αυτό και η Κυβέρνηση δεν εφάρμοσε επί 4ετία την υφιστάμενη νομοθεσία για την επιλογή των διοικητών μέσω ΑΣΕΠ, αλλά επέμενε να διορίζει με «απευθείας αναθέσεις» τα «δικά της παιδιά» ως διοικητές (μόνο 10 προκηρύξεις θέσεων για 1500 περίπου φορείς).

Γι΄ αυτό και ξεχάστηκε στα συρτάρια του Μαξίμου η Έκθεση που το ΑΣΕΠ κατέθεσε πριν από 2 χρόνια στον κ. Βορίδη για τον εξορθολογισμό των επιλογών και την ενίσχυση του ρόλου της Αρχής.

Γι’ αυτό και στο νομοσχέδιο της κας. Κεραμέως ο ρόλος του ΑΣΕΠ καθίσταται πλήρως διακοσμητικός, καθώς οι «κυβερνητικοί παράγοντες» (η Προεδρία της Κυβέρνησης ή οι Γενικοί Γραμματείς των Υπουργείων) διαθέτουν πλέον συντριπτική πλειοψηφία στα όργανα επιλογής, που θα διενεργούν τις «δομημένες συνεντεύξεις» (1 ΑΣΕΠ έναντι 4 ελεγχόμενων από Κυβέρνηση ή 1 ΑΣΕΠ έναντι 2 ελεγχόμενων από αυτήν για τα νοσοκομεία). Η τοποθέτηση στη σύνθεση των οργάνων επιλογής, «τοποτηρητών» του Μαξίμου επιβεβαιώνει τη διάθεση συγκέντρωσης των επιλογών στη στενή «ομάδα Μητσοτάκη».

Γι΄ αυτό και με το νομοσχέδιο της κας. Κεραμέως ανοίγει η κερκόπορτα για την εκχώρηση υπηρεσιών του ΑΣΕΠ σε ιδιώτες (άρθρο 19), πράγμα το οποίο θα υπονομεύσει τη διαφάνεια και την αξιοπιστία του ΑΣΕΠ καθώς και το αδιάβλητο των διαδικασιών του.
Η τακτική της Κυβέρνησης είναι ίδια με εκείνη που επέλεξε για να διαχειριστεί την υπόθεση των υποκλοπών. Το Επιτελικό Κράτος σημαίνει υπερσυγκέντρωση εξουσίας στα χέρια του κ. Μητσοτάκη, ασύδοτη δράση των πρωθυπουργικών κυκλωμάτων και συστηματική παραβίαση του Κράτους Δικαίου.
Δεν είναι τυχαίο ότι αυτή η Κυβέρνηση απεχθάνεται κάθε ελεγκτικό αντίβαρο, όπως η ΑΔΑΕ ή το ΑΣΕΠ, ή ακόμη και οι Εκθέσεις του Συνηγόρου του Πολίτη, που θα μπορούσε να εξισορροπήσει την ισχύ της και να θωρακίσει τη διαφάνεια στον δημόσιο βίο. Γι’ αυτό τον λόγο, παραβίασε τις συνταγματικά ορισμένες πλειοψηφίες στη Διάσκεψη των Προέδρων της Βουλής, προκειμένου να ελέγξει τη σύνθεση της ΑΔΑΕ και να την καταστήσει «ακίνδυνη». Για να μείνει στο σκοτάδι η υπόθεση των υποκλοπών και να προστατευθεί το πρόσωπο του Πρωθυπουργού και της οικογένειά του.
Εν τέλει, το βασικό πρόβλημα είναι το ίδιο το «μοντέλο Μητσοτάκη» για τη διακυβέρνηση. Είναι η απουσία κάθε πολιτικού ελέγχου ή κοινωνικής λογοδοσίας σε συνδυασμό μια αίσθηση αλαζονικής παντοδυναμίας και απουσίας ορίων.
Αυτή η κατάσταση δεν μπορεί να συνεχιστεί. Στην εποχή των μεγάλων προκλήσεων η χώρα έχει ανάγκη από ένα κράτος οργανωμένο και αποτελεσματικό. Ένα κράτος δίπλα στους πολίτες, που θα προλαμβάνει και θα ανταποκρίνεται άμεσα στις αυξημένες απαιτήσεις της συγκυρίας.

Η βελτίωση της λειτουργίας της κρατικής μηχανής προφανώς είναι συνάρτηση πολλών παραγόντων: Απαιτείται καλύτερη οργάνωση, ορθολογική κατανομή και αποκέντρωση αρμοδιοτήτων, δίκαιη κατανομή των πόρων, απλοποίηση και ψηφιοποίηση των διαδικασιών, εισαγωγή νέων τεχνολογιών και καινοτομίας κ.α. Ωστόσο, αν δεν αποφασίσουμε επιτέλους ως χώρα να εγκαθιδρύσουμε κανόνες αξιοκρατίας και διαφάνειας σε όλες τις διαδικασίες που αφορούν το ανθρώπινο δυναμικό της διοίκησης, ΔΕΝ πρόκειται να καταφέρουμε απολύτως τίποτα. Αν δεν τελειώσουμε με τον κομματισμό και το ρουσφέτι, αν επιτέλους δεν αποφασίσουμε να εμπιστευτούμε τους καταλληλότερους για τις επιτελικές και διευθυντικές θέσεις του Δημόσιου Τομέα δεν πρόκειται να υπάρξει αποτέλεσμα.

Ο ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ προτείνει τα αυτονόητα:
● Όλες οι διαδικασίες επιλογής των Διοικήσεων του Δημοσίου να περάσουν στον πλήρη έλεγχο του ΑΣΕΠ. Εμπιστευόμαστε την Ανεξάρτητη Αρχή να επιλέξει τους πραγματικά κατάλληλους για κάθε θέση. Αυτό σημαίνει για εμάς αριστεία.

Υιοθετούμε τις προτάσεις της Έκθεσης του ΑΣΕΠ του 2021. Όλη η διαδικασία ξεκινάει και ολοκληρώνεται από τον ΑΣΕΠ. Αυτή είναι και η δική μας πρόταση. Χωρίς δισταγμούς, χωρίς εκπτώσεις, χωρίς υπεκφυγές! Αυτά ακριβώς συζητήσαμε και με την ηγεσία του ΑΣΕΠ η οποία πρόσκειται θετικά σε αυτήν την πρόταση εφόσον στελεχωθεί κατάλληλα.
Αν είχαμε αξιοκρατική τοποθέτηση διοικήσεων στην ΕΡΓΟΣΕ και στον ΟΣΕ, ίσως κάποιος να έβαζε φρένο στην ανευθυνότητα του Υπουργού, που διαβεβαίωνε στη Βουλή ότι όλα έβαιναν καλώς στον σιδηρόδρομο…
● Είμαστε υπέρ της διαρκούς αξιολόγησης των Διοικήσεων. Με συμβόλαια απόδοσης που θα συνδέονται άμεσα με την επίτευξη συγκεκριμένων στόχων στο πλαίσιο της κυβερνητικής πολιτικής. Στο πλαίσιο των κυβερνητικών στρατηγικών σχεδίων. Και με την εφαρμογή της κοινωνικής λογοδοσίας σε κάθε έκφανση της διοικητικής λειτουργίας.

Η πολιτική λογοδοσία θα συμπληρωθεί από ένα πλαίσιο «κοινωνικού ελέγχου» των πεπραγμένων της κάθε διοίκησης, στο οποίο θα συμμετέχουν με συμβουλευτικό ρόλο και με αξιοποίηση των σύγχρονων τεχνικών της «διαβουλευτικής δημοκρατίας» (πάνελ πολιτών, δομημένα ερωτηματολόγια) τρεις διαφορετικές κατηγορίες stake holders: α) το προσωπικό του Οργανισμού β) οι συναφείς προς το αντικείμενο διοίκησης φορείς της επιστημονικής και ερευνητικής κοινότητας και γ) φορείς της κοινωνίας των πολιτών (οργανώσεις ασθενών για νοσοκομεία) ή της τοπικής αυτοδιοίκησης (όταν η δράση του Οργανισμού έχει τοπική αναφορά).
Επαναλαμβάνω:
1) Η επιλογή των Διοικητών των δημόσιων Οργανισμών να γίνεται αποκλειστικά από το ΑΣΕΠ. Χωρίς καμία παρέμβαση της κυβέρνησης. Πετάμε τον κομματισμό και το ρουσφέτι έξω από το Δημόσιο Τομέα. Φέρνουμε οξυγόνο αξιοκρατίας και διαφάνειας στη λειτουργία του Δημοσίου. Στέλνουμε ισχυρό μήνυμα, ιδίως στους νέους ανθρώπους, που φεύγουν απογοητευμένοι για το εξωτερικό, ότι η χώρα επιτέλους αλλάζει.

2) Οι Διοικήσεις των Οργανισμών θα αξιολογούνται ανά τακτά διαστήματα τόσο από τους εργαζόμενους, όσο και από τις τοπικές κοινωνίες και τους αποδέκτες των υπηρεσιών τους. Δίνουμε το λόγο στην κοινωνία. Αυτούς υπηρετούμε, σε αυτούς λογοδοτούμε.
Το νομοσχέδιο αυτό όμως αποτελεί τον κρίκο σε μια αλυσίδα πολιτικών επιλογών της κυβέρνησης. Γιατί η πραγματικότητα που ζούμε αποτελεί πολιτική επιλογή. Πολιτική τακτική και σχέδιο απόλυτης παράδοσης στο νεοφιλελευθερισμό. Και αποτυπώνεται με γλαφυρό, δυστυχώς τρόπο και στο προσχέδιο του προϋπολογισμού που εδώ και μέρες επεξεργάζόμαστε απο κοινού, κόμμα και κοινοβουλευτική ομάδα.
Σύντροφοι και συντρόφισσες,
Το φετινό προσχέδιο του προϋπολογισμού αποκαλύπτει τι και πώς θέλει να εφαρμόσει η κυβέρνηση σε βάρος της κοινωνίας των πολιτών και του εθνικού συμφέροντος.
Οι αριθμοί που αποτυπώνονται στο προσχέδιο περιγράφουν μια χώρα καταναλωτή, μια χώρα αδύναμη να αντιμετωπίσει την ακρίβεια, μια χώρα που περιφρονεί την δημόσια υγεία, μια χώρα στην οποία δεν χωρούν πια οι ανάγκες και τα όνειρα των ανθρώπων.
Και εξηγούμαι:
• Από την μία στο προσχέδιο μας μιλούν για δήθεν μείωση της φορολογίας. Αλλά οι αριθμοί μαρτυρούν αύξηση της φορολογίας.
Από την μία μας μιλούν για υποστήριξη του επιχειρείν και της παραγωγής προϊόντων και υπηρεσιών. Κι από την άλλη οι πόροι του Ταμείου Ανάκαμψης και των λοιπών ευρωπαϊκών Ταμείων κατευθύνονται σε ελάχιστους Ομίλους, οι οποίοι με την δραστηριότητά τους και επειδή δεν έχουν εξαγωγική κατεύθυνση μεγαλώνουν το έλλειμμα του ισοζυγίου τρεχουσών συναλλαγών. Μια αδυναμία την οποία τόνισε και η Standard and Poor’s στην ανάλυσή της για την επενδυτική βαθμίδα.
• Μιλά στο προσχέδιο η κυβέρνηση για την βελτίωση της δημόσιας διοίκησης που θα το δούμε και λίγο παρακάτω. Και οι αριθμοί αποκαλύπτουν ότι δεν προβλέπονται κονδύλια για την άμεση ενίσχυση του προσωπικού που στελεχώνει τον ευρύτερο δημόσιο τομέα, προσωπικού υψηλών προσόντων μετά από πάρα πολλά χρόνια, στα οποία ουσιαστικά σε ορισμένους κλάδους του δημοσίου έχουμε στελεχιακή συρρίκνωση έως και 40%.

Για παράδειγμα παρά το γεγονός ότι βγήκαμε από τα μνημόνια η παιδεία συνεχίζει να λειτουργεί με χιλιάδες αναπληρωτές δασκάλους και καθηγητές, οι οποίοι δεν έχουν δικαιώματα και παίρνουν μισθούς πείνας.
Στην υγεία -την ίδια ώρα που υπόσχονται τα πάντα- παραιτούνται μέχρι και οι διοικητές των Νοσοκομείων που οι ίδιοι διορίζουν, σηκώνοντας τα χέρια ψηλά εξαιτίας της έλλειψης ιατρικού και νοσηλευτικού προσωπικού.
Και την ίδια στιγμή συνεχίζεται η φυγή των νέων μας υγειονομικών όλων των κλάδων στο εξωτερικό γιατί πολύ απλά δεν μπορούν να επιβιώσουν στην χώρα μας.
• Μας μιλούν για την δημόσια ασφάλεια, συνεχίζοντας αυτό που έκαναν τα τελευταία τέσσερα χρόνια και μας έχει φέρει στο σημείο να έχουμε μία από τις μεγαλύτερες αστυνομικές δυνάμεις στην Ευρώπη σε σχέση με τον πληθυσμό μας και την ίδια στιγμή η εγκληματικότητα να διογκώνεται με τρόπο ανεξέλεγκτο.

• Σε αυτό το προσχέδιο προϋπολογισμού του 2024 η κυβέρνηση δεν αποδεικνύει με οποιονδήποτε τρόπο ότι θα επενδύσει σε υποδομές και σε προσλήψεις δικαστικού και διοικητικού προσωπικού προκειμένου να λυθεί το τεράστιο πρόβλημα της καθυστέρησης στην απονομή δικαιοσύνης, το οποίο έχει σοβαρές επιπτώσεις στα ελληνικά νοικοκυριά, αλλά και στο συνολικό επενδυτικό κλίμα στην χώρα. Είναι ντροπιαστικό να καταλαμβάνουμε τις τελευταίες θέσεις στην ΕΕ .
Δεν νομίζω να πιστεύει κανείς σοβαρά ότι μπορούμε να προσδοκούμε σοβαρές επενδύσεις όταν σε όλες τις έρευνες διεθνώς οι δείκτες απονομής της δικαιοσύνης αποτελούν ένα από τα τρία βασικά κριτήρια επιλογής για τους επενδυτικούς προορισμούς.
Πριν συνεχίσω να τονίσω ότι μιλούμε για τον 5ο προϋπολογισμό της Κυβέρνησης Μητσοτάκη
• Άρα μιλούμε και για την πέμπτη συνεχόμενη χρονιά που οι δείκτες πραγματικής φορολόγησης αυξάνονται μέσα από τους έμμεσους φόρους και την ακρίβεια.

Για την 5η συνεχόμενη χρονιά που είμαστε τελευταίοι στις δαπάνες για την παιδεία, για την υγεία, για την κοινωνική πρόνοια και τις δράσεις ελέγχου της ακρίβειας.
Είμαι βέβαιος ότι θα συνεχίσουμε για πέμπτη χρονιά να έχουμε
την ακριβότερη ενέργεια,
τα ακριβότερα καύσιμα,
την ακριβότερη στέγη,
τα ακριβότερα φάρμακα και
το ακριβότερο ράφι super market
σε σχέση με τους μισθούς και τα εισοδήματα των Ελλήνων.
Είμαστε η μόνη χώρα στην Ευρώπη όπου η κυβέρνηση είναι απλός θεατής της καταστροφής της οικονομίας και της κοινωνικής συνοχής.
• Στο σημείο αυτό συντρόφισσες και σύντροφοι θέλω να σας καλέσω να προσέξετε ιδιαίτερα από το προσχέδιο του προϋπολογισμού την απουσία κάθε πρόβλεψης δημοσιονομικής παρέμβασης για την αντιμετώπιση της ρύθμισης των χρεών ιδιωτών και επιχειρήσεων που είναι η πιο βασική προϋπόθεση για να επανέλθουμε σε φάση κοινωνικής και οικονομικής ανάκαμψης.
Η κυβέρνηση παρατηρεί απαθής, το τραπεζικό και παρατραπεζικό σύστημα (και όταν λέω παρατραπεζικό σύστημα εννοώ τους servicers) να λεηλατούν τις περιουσίες των Ελλήνων, αλλά και το εισόδημα ακόμη και όσων δεν έχουν περιουσίες. Και σας ρωτώ: Είναι δυνατόν να υπάρχει δημογραφική, κοινωνική και παραγωγική ανάπτυξη σε μια χώρα όπου τα 7/10 του πληθυσμού παραμένουν δέσμια αρρύθμιστων χρεών και χαμηλότατων εισοδημάτων;
Θα έπρεπε να ντρέπονται που υπερηφανεύονται για την κατάκτηση της επενδυτικής βαθμίδας την ίδια στιγμή που βρισκόμαστε στα κατώτερα υπόγεια της ευρωπαϊκής κοινωνικής βαθμίδας. Η κυβέρνηση Μητσοτάκη έχει συμφωνήσει στη δεύτερη μεγαλύτερη δημοσιονομική προσαρμογή στην Ε.Ε. με κάλυψη πρωτογενών πλεονασμάτων 7,5% μεταξύ 2021 και 2026. Αυτή ήταν μία ξεκάθαρη επιλογή. Μπορούσαμε να έχουμε ένα πιο ήπιο δημοσιονομικό μονοπάτι; Προφανώς και ναι. Για παράδειγμα, η Γαλλία κινείται με πρωτογενή ελλείμματα για τα επόμενα τρία χρόνια.

Την ίδια στιγμή, η κυβέρνηση Μητσοτάκη δεν δείχνει κανένα ενδιαφέρον για τη συζήτηση που γίνεται στην Ευρώπη για το Σύμφωνο Σταθερότητας. Κανένα ενδιαφέρον για την ίδια τη συζήτηση, κανένα ενδιαφέρον για τα όποια αποτελέσματα, ακόμα και αν είναι θετικά. Ο κ. Χατζηδάκης έχει ξεκαθαρίσει ήδη ότι «η Ελλάδα ανεξάρτητα από την έκβαση των διαπραγματεύσεων που είναι σε εξέλιξη στην Ευρωπαϊκή Ένωση για τους νέους κανόνες δημοσιονομικής σταθερότητας, είναι και θα παραμείνει προσανατολισμένη στην πολιτική της δημοσιονομικής σοβαρότητας».
Πρωταθλήτρια στη λιτότητα η Ελλάδα, λοιπόν. Πρωταθλήτρια στη φτωχοποίηση του λαού η κυβέρνηση της Ν.Δ., η οποία:
● Δεν δίνει λύση στην ακρίβεια,
● Δεν παρέχει ουσιαστικά μέτρα ενίσχυσης μισθών και συντάξεων.

● Δεν περιλαμβάνει μέτρα αντιμετώπισης της υπερχρέωσης νοικοκυριών και επιχειρήσεων, δεν αντιμετωπίζει το ζήτημα των χρεών προς δημόσιο και τράπεζες και των πλειστηριασμών. Έχουμε 11,7% (4,2 δισ. ευρώ) αύξηση του ληξιπρόθεσμου υπολοίπου των νοικοκυριών στην ΑΑΔΕ για τα έτη 2020 ως 2023. Στο τελευταίο 7μηνο η αύξηση ήταν 752 εκατ. ευρώ (1,9%), όταν στα προηγούμενα επτάμηνα (2020 – 2022) μειωνόταν.
Μας είπε η Ν.Δ. ότι «πήραμε την επενδυτική βαθμίδα και θα δανειζόμαστε φθηνότερα». Δεν το βλέπουμε αυτό στο προσχέδιο. Αύξηση του κόστους δανεισμού έχουμε.
• Το φετινό προσχέδιο του προϋπολογισμού αποκαλύπτει τι και πώς θέλει να εφαρμόσει η κυβέρνηση σε βάρος της κοινωνίας των πολιτών και του εθνικού συμφέροντος.
Οι αριθμοί που αποτυπώνονται στο προσχέδιο περιγράφουν μια χώρα καταναλωτή, μια χώρα αδύναμη να αντιμετωπίσει την ακρίβεια, μια χώρα που περιφρονεί την δημόσια υγεία, μια χώρα στην οποία δεν χωρούν πια οι ανάγκες και τα όνειρα των ανθρώπων.
Και εξηγούμαι:
• Από την μία στο προσχέδιο μας μιλούν για δήθεν μείωση της φορολογίας. Αλλά οι αριθμοί μαρτυρούν αύξηση της φορολογίας.
Από την μία μας μιλούν για υποστήριξη του επιχειρείν και της παραγωγής προϊόντων και υπηρεσιών. Κι από την άλλη οι πόροι του Ταμείου Ανάκαμψης και των λοιπών ευρωπαϊκών Ταμείων κατευθύνονται σε ελάχιστους Ομίλους, οι οποίοι με την δραστηριότητά τους και επειδή δεν έχουν εξαγωγική κατεύθυνση μεγαλώνουν το έλλειμμα του ισοζυγίου τρεχουσών συναλλαγών.
• Μιλά στο προσχέδιο η κυβέρνηση για την βελτίωση της δημόσιας διοίκησης που θα το δούμε και λίγο παρακάτω. Και οι αριθμοί αποκαλύπτουν ότι δεν προβλέπονται κονδύλια για την άμεση ενίσχυση του προσωπικού που στελεχώνει τον ευρύτερο δημόσιο τομέα, προσωπικού υψηλών προσόντων μετά από πάρα πολλά χρόνια, στα οποία ουσιαστικά σε ορισμένους κλάδους του δημοσίου έχουμε στελεχιακή συρρίκνωση έως και 40%.
Για παράδειγμα παρά το γεγονός ότι βγήκαμε από τα μνημόνια η παιδεία συνεχίζει να λειτουργεί με χιλιάδες αναπληρωτές δασκάλους και καθηγητές, οι οποίοι δεν έχουν δικαιώματα και παίρνουν μισθούς πείνας.
Στην υγεία -την ίδια ώρα που υπόσχονται τα πάντα- παραιτούνται μέχρι και οι διοικητές των Νοσοκομείων που οι ίδιοι διορίζουν, σηκώνοντας τα χέρια ψηλά εξαιτίας της έλλειψης ιατρικού και νοσηλευτικού προσωπικού.
Και την ίδια στιγμή συνεχίζεται η φυγή των νέων μας υγειονομικών όλων των κλάδων στο εξωτερικό γιατί πολύ απλά δεν μπορούν να επιβιώσουν στην χώρα μας.
• Μας μιλούν για την δημόσια ασφάλεια, συνεχίζοντας αυτό που έκαναν τα τελευταία τέσσερα χρόνια και μας έχει φέρει στο σημείο να έχουμε μία από τις μεγαλύτερες αστυνομικές δυνάμεις στην Ευρώπη σε σχέση με τον πληθυσμό μας και την ίδια στιγμή η εγκληματικότητα να διογκώνεται με τρόπο ανεξέλεγκτο.

• Σε αυτό το προσχέδιο προϋπολογισμού του 2024 η κυβέρνηση δεν αποδεικνύει με οποιονδήποτε τρόπο ότι θα επενδύσει σε υποδομές και σε προσλήψεις δικαστικού και διοικητικού προσωπικού προκειμένου να λυθεί το τεράστιο πρόβλημα της καθυστέρησης στην απονομή δικαιοσύνης, το οποίο έχει σοβαρές επιπτώσεις στα ελληνικά νοικοκυριά, αλλά και στο συνολικό επενδυτικό κλίμα στην χώρα. Είναι ντροπιαστικό να καταλαμβάνουμε τις τελευταίες θέσεις στην ΕΕ .
Δεν νομίζω να πιστεύει κανείς σοβαρά ότι μπορούμε να προσδοκούμε σοβαρές επενδύσεις όταν σε όλες τις έρευνες διεθνώς οι δείκτες απονομής της δικαιοσύνης αποτελούν ένα από τα τρία βασικά κριτήρια επιλογής για τους επενδυτικούς προορισμούς.
Πριν συνεχίσω να τονίσω ότι μιλούμε για τον 5ο προϋπολογισμό της Κυβέρνησης Μητσοτάκη
• Άρα μιλούμε και για την πέμπτη συνεχόμενη χρονιά που οι δείκτες πραγματικής φορολόγησης αυξάνονται μέσα από τους έμμεσους φόρους και την ακρίβεια.

Για την 5η συνεχόμενη χρονιά που είμαστε τελευταίοι στις δαπάνες για την παιδεία, για την υγεία, για την κοινωνική πρόνοια και τις δράσεις ελέγχου της ακρίβειας.
Είμαι βέβαιος ότι θα συνεχίσουμε για πέμπτη χρονιά να έχουμε
την ακριβότερη ενέργεια,
τα ακριβότερα καύσιμα,
την ακριβότερη στέγη,
τα ακριβότερα φάρμακα και
το ακριβότερο ράφι super market
σε σχέση με τους μισθούς και τα εισοδήματα των Ελλήνων.
Είμαστε η μόνη χώρα στην Ευρώπη όπου η κυβέρνηση είναι απλός θεατής της καταστροφής της οικονομίας και της κοινωνικής συνοχής.
• Στο σημείο αυτό συντρόφισσες και σύντροφοι θέλω να σας καλέσω να προσέξετε ιδιαίτερα από το προσχέδιο του προϋπολογισμού την απουσία κάθε πρόβλεψης δημοσιονομικής παρέμβασης για την αντιμετώπιση της ρύθμισης των χρεών ιδιωτών και επιχειρήσεων που είναι η πιο βασική προϋπόθεση για να επανέλθουμε σε φάση κοινωνικής και οικονομικής ανάκαμψης.
Η κυβέρνηση παρατηρεί απαθής, το τραπεζικό και παρατραπεζικό σύστημα (και όταν λέω παρατραπεζικό σύστημα εννοώ τους servicers) να λεηλατούν τις περιουσίες των Ελλήνων, αλλά και το εισόδημα ακόμη και όσων δεν έχουν περιουσίες. Και σας ρωτώ: Είναι δυνατόν να υπάρχει δημογραφική, κοινωνική και παραγωγική ανάπτυξη σε μια χώρα όπου τα 7/10 του πληθυσμού παραμένουν δέσμια αρρύθμιστων χρεών και χαμηλότατων εισοδημάτων;
Θα έπρεπε να ντρέπονται που υπερηφανεύονται για την κατάκτηση της επενδυτικής βαθμίδας την ίδια στιγμή που βρισκόμαστε στα κατώτερα υπόγεια της ευρωπαϊκής κοινωνικής βαθμίδας.

Εμείς, ο ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία συνεχίζουμε να στεκόμαστε δίπλα στον λαό. Ξεκινάμε τρεις πρωτοβουλίες για:
● Τη νεανική στέγη και την πρώτη κατοικία.
● Το ιδιωτικό χρέος.
● Την ακρίβεια.
Η Ελλάδα βιώνει κρίσεις, κρίσεις που ο κ. Μητσοτάκης δυστυχώς γιγαντώνει.
Θα βρεθούμε εκεί με τις θέσεις μας. Με τις προτάσεις μας για αριστερή προοδευτική λύση.

Συντρόφισσες και σύντροφοι, αυτές τις δραματικές στιγμές, αισθάνομαι την ανάγκη να αναφερθώ στην ανθρωπιστική τραγωδία που ζούμε, εδώ και 26 μέρες, στην ευρύτερη περιοχή μας.
θα ήθελα να εκφράσω την αμέριστη συμπαράστασή μου σε όλους τους αθώους αμάχους, είτε Παλαιστινίους είτε Ισραηλινούς, διότι πληρώνουν ένα τεράστιο κόστος με την ζωή τους για επιλογές στις οποίες δεν συμμετείχαν.
Είναι απαράδεκτο σύσσωμη η διεθνής κοινότητα να μην στηρίζει τις προσπάθειες του Γενικού Γραμματέα του ΟΗΕ για άμεση κατάπαυση πυρός, αποτροπή της ανθρωπιστικής κρίσης και απελευθέρωση των ομήρων. Για επανεκκίνηση των συνομιλιών για τερματισμό της κατοχής και λύση δύο κρατών που συμβιώνουν ειρηνικά, στη βάση των συνόρων του 1967 με τα Ανατολικά Ιεροσόλυμα πρωτεύουσα του Παλαιστινιακού Κράτους.

Κυρίως, όμως, είναι απαράδεκτο και ντροπή για τον ελληνικό λαό, να παρακολουθεί τον Πρωθυπουργό του να συναντά τον Πρωθυπουργό του Ισραήλ αλλά να αρνείται να συναντήσει τον Πρόεδρο της Παλαιστίνης που συνάντησαν τόσοι άλλοι Πρωθυπουργοί.
Αποτελεί ντροπή για τον ελληνικό λαό, να ακούει τον Έλληνα Πρωθυπουργό να λέει στον Ισραηλινό πως «ο, τι και αν συμβεί, πρέπει να συμβεί χωρίς μεγάλο ανθρώπινο κόστος” και ότι “η ανθρωπιστική εκεχειρία πρέπει να επιβληθεί όταν είναι απαραίτητη». Άραγε τι άλλο πρέπει να γίνει για να είναι απαραίτητη;
Αποτελεί ντροπή να ακούει τον Έλληνα Πρωθυπουργό να λέει στον Οικουμενικό Πατριάρχη ότι έχει παρέμβει για την προστασία της Μονής Αγίου Πορφυρίου, να σκοτώνονται άμαχοι που προστατεύονταν στα κτίρια της Μονής και η Κυβέρνηση να μην ψελίζει καν μια λέξη καταδίκης.
Κυρίως, αποτελεί ντροπή να κατατίθεται ψήφισμα του ΟΗΕ για την κατάπαυση πυρός στη Γάζα, με τη στήριξη της Γαλλίας, της Ισπανίας και της Πορτογαλίας και η Ελλάδα να απέχει. Και επιπλέον, να μην τολμάει ακόμα και σήμερα η Κυβέρνηση να πει τις λέξεις «κατάπαυση πυρός».
Το συμφέρον της Ελλάδας επιβάλλει να προωθεί την ειρήνη, την σταθερότητα και το διεθνές δίκαιο στην περιοχή της. Αυτό πρέπει να είναι το μήνυμά μας είτε στην Μέση Ανατολή και βέβαια σε σχέση με τον επικίνδυνο ρόλο του Ιράν, είτε στην Ουκρανία απέναντι στην παράνομη και αιματηρή εισβολή της Ρωσίας. Αλλά η στάση αυτή επιβάλλει να αποτελούμε ευρωπαϊκό πυλώνα ειρήνης και σταθερότητας στην περιοχή. Όχι να βασιζόμαστε σε μια μονοδιάστατη εξωτερική πολιτική του δεδομένου συμμάχου, εις βάρος των συμφερόντων και των αρχών της χώρας μας. Όχι να επιδιώκουμε τον ρόλο του προκεχωρημένου φυλακίου που αναλαμβάνει όλο και πιο επικίνδυνα καθήκοντα προκειμένου να αναβαθμίσει τη θέση του στη νοτιο-ανατολική πτέρυγα του ΝΑΤΟ.
Συντρόφισσες και Σύντροφοι
Η σημερινή κοινή σύσκεψη Κοινοβουλευτικής Ομάδας και Τμημάτων του κόμματος είναι ενδεικτική της συνέπειας έναντι των δεσμεύσεων που ανέλαβα ως πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, καθώς από την πρώτη στιγμή είπα ότι πρέπει να αλλάξουμε τον τρόπο λειτουργίας μας και να είμαστε απόλυτα αποτελεσματικοί επειδή θα είμαστε απόλυτα προετοιμασμένοι.
Χρησιμοποιώ την λέξη απόλυτα για να περιγράψω τον ολοκληρωμένο χαρακτήρα της συνεργασίας όλων των διαθέσιμων δυνάμεων του κόμματος, επειδή ακριβώς κανένας δεν κατέχει την μόνη αλήθεια και δεν είναι αυτονόητο ότι οι βουλευτές ή τα τμήματα του κόμματος γνωρίζουν τα πάντα για τα πάντα.
Ως πρόεδρος δίνω έμφαση στη συλλογική δουλειά.
Θέλω να γίνουμε το υπόδειγμα ενός σύγχρονου, συμμετοχικού και δημιουργικού κόμματος κι όχι ένα κόμμα συμμέτοχος σε μια διαχειριστική λογική που έχει αποδειχτεί πια ότι δεν λειτουργεί.
Για να λεγόμαστε σύντροφοι και αυτό να σημαίνει κάτι, πρέπει κόμμα και βουλευτές, αλλά και κάθε διαθέσιμη συμβολή που έρχεται από την κοινωνία, να γίνουμε μια ενιαία και νικηφόρα ομάδα.

Σας καλώ λοιπόν όλες και όλους- όπως είπα νωρίτερα- να γίνετε το παράδειγμα και το υπόδειγμα με τον πλούτο των προτάσεων που θα φέρετε ως τμήματα στην Κοινοβουλευτική Ομάδα και ως Κοινοβουλευτική Ομάδα στο βήμα της Βουλής για να μας ακούσουν όλοι και να πειστούν ότι αξίζουμε την θετική τους ψήφο.

Στην κοινοβουλευτική μας ομάδα, σε σας, πέφτει ένα μεγάλο μερίδιο από τη μεγάλη, την τεράστια προσπάθεια που πρέπει να κάνουμε.
Να μην αφήσουμε τίποτε αναπάντητο, τίποτε ατιμώρητο, τίποτε κρυμμένο από όσα διαπράττει και επιχειρεί ο κύριος Μητσοτάκης.
Να μη μασήσουμε τα λόγια μας για το κοινωνικό χάσμα και την προκλητική αδικία που χαρακτηρίζει την κοινωνία μας με ευθύνη της κυβέρνησης Μητσοτάκη.
Να ορθώσουμε τείχος αγώνα για την προστασία του κράτους δικαίου που υπονομεύεται με ευθύνη της κυβέρνησης Μητσοτάκη. Στις γειτονιές, στα κινήματα, στις κοινωνικές οργανώσεις, όπου χτυπά η καρδιά του λαού και της νεολαία.
Να χαμηλώσουμε τους τόνους στη μεταξύ μας αντιπαράθεση, που κάποτε παίρνει χαρακτήρα απαράδεκτης σύγκρουσης και κάνει κακό στον ΣΥΡΙΖΑ και στον καθένα από μας.
Και να σηκώσουμε τους τόνους απέναντι σε κάθε μέτρο, κάθε βήμα, κάθε πρόκληση, της πολιτικής που εντείνει την κοινωνική αδικία, τον αυταρχισμό, την ανασφάλεια, τους κινδύνους.
Επιδιώκουν αυτοί με τη συνδρομή της ενημέρωσης 107 να δημιουργήσουν ρήγματα στον ΣΥΡΙΖΑ;
Να προκαλέσουμε εμείς με τη στάση, τις ενωτικές πρωτοβουλίες, την αποφασιστικότητα, ρήγματα στις πολιτικές τους.
Ρήγματα στο καθεστώς τους.

Με τη φυγή προς την κοινωνία.
Προς το λαό.
Όπως πάντα έκανε η αριστερά.

Θα ήθελα λοιπόν, με κάθε σεβασμό στο ρόλο σας, να σας καλέσω να υπηρετήσουμε όλοι μαζί αυτή την προσπάθεια.


Πηγή