Παπασταύρου: «Τώρα είναι η στιγμή η Θεσσαλονίκη να έχει έναν ηγετικό ρόλο στην ευρύτερη περιοχή»

19

Ο κ. Παπασταύρου αναφέρθηκε «στους συνοριακούς σταθμούς και στο σοβαρό πρόβλημα που υπάρχει καθώς είναι σε άθλια κατάσταση» 

Όπως επισήμανε ο υπουργός Επικρατείας Σταύρος Παπασταύρου, στο συνέδριο «Greece Talks – Προορισμός: Θεσσαλονίκη» η συμπρωτεύουσα έχει μία απαράμιλλη φυσική ομορφιά και σημαντικό πολιτιστικό περιβάλλον.

Ωστόσο τα προηγούμενα χρόνια, τις προηγούμενες δεκαετίες, υπήρχε μία όχι ισοδύναμη ανάπτυξη με την Αθήνα, είπε ο κ. Παπασταύρου στο συνέδριο που διεξήχθη στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης και σημείωσε πως, «αυτό αλλάζει και αλλάζει διότι είναι κεντρική πολιτική της κυβέρνησης, η ανάδειξη του ρόλου της Θεσσαλονίκης, γιατί οι γεωπολιτικές εξελίξεις οδηγούν τη Θεσσαλονίκη στο να έχει πιο κεντρικό ρόλο».

Στο πλαίσιο του συνέδριο που έχει σκοπό να φωτίσει τη δυναμική και το μέλλον της Θεσσαλονίκης σε οικονομικό, αναπτυξιακό και τουριστικό επίπεδο, ο Υπουργός Επικρατείας τόνισε πως, «το γεγονός ότι φέτος θα υπάρχει γραμμή Μετρό θα σημάνει πολλά για την πόλη, καθώς είναι ένα μέτρο τεχνικά πολύ δύσκολο, που θα εξυπηρετεί περίπου 300.000 πολίτες και ο συνδυασμός του με το Fly Over το 2027, τις προσπάθειες να συνδεθεί το λιμάνι με το σιδηροδρομικό δίκτυο και τις επενδύσεις στα νοσοκομεία, αναβαθμίζουν την εικόνα της πόλης».

Αναφέρθηκε επίσης, «στους συνοριακούς σταθμούς και στο σοβαρό πρόβλημα που υπάρχει καθώς είναι σε άθλια κατάσταση» διευκρινίζοντας πως, «κάνει προσπάθεια η κυβέρνηση προκειμένου η εικόνα το καλοκαίρι να είναι πιο βελτιωμένη».

Μεγάλη βαρύτητα έδωσε ο Υπουργός και στο θέμα της προσβασιμότητας για ΑμεΑ στη Θεσσαλονίκη. Επισήμανε πως θα μπορούσε η πόλη να αποτελέσει προορισμό για αυτά τα άτομα γεγονός που θα μπορούσε να τη βοηθήσει και στην τουριστική ανάπτυξή της.

Ο Υπουργός Επικρατείας, υπογράμμισε πως υπάρχουν υποδομές που βοηθάνε στην αναγνωσιμότητα της πόλης όπως, «η κατασκευή του μουσείου του Ολοκαυτώματος που θα αναδείξει την πολιτιστική παράδοση της Θεσσαλονίκης και θα φέρει ένα σημαντικό κομμάτι του παγκόσμιου τουρισμού εδώ. Οι ιδιωτικές επενδύσεις έχουν δώσει άλλο χρώμα στην πόλη, το ίδιο και οι κινηματογραφικές παραγωγές, ενώ βοηθούν πολύ και τα νέα ξενοδοχεία τα οποία είναι ‘’κοσμήματα” δημιουργούν την απαραίτητη αισιοδοξία πως τώρα είναι η στιγμή η Θεσσαλονίκη να έχει έναν ηγετικό ρόλο στην ευρύτερη περιοχή».

Ερωτηθείς για τις γεωπολιτικές εξελίξεις και πως μπορούν να επηρεάσουν τη Θεσσαλονίκη ο Σταύρος Παπασταύρου, σημείωσε πως, δίνουν πρωταγωνιστικό ρόλο στην πόλη, ειδικά πρωτοβουλίες αυτή της 3 Seas Initiative, της σύνδεσης της Μαύρης Θάλασσας, της Βαλτικής Θάλασσας και του Αιγαίου που θα είναι καθοριστικός ο ρόλος της Θεσσαλονίκης. «Η αξιοπιστία της χώρας, μας συνδέει με τους συμμάχους μας, διευρύνει τις προοπτικές της Θεσσαλονίκης, την συνδέει με περιοχές της Ασίας και της Ευρώπης που της επιτρέπουν να είναι πραγματικά ανταγωνιστική», τόνισε χαρακτηριστικά ο Υπουργός Επικρατείας.

Τα έργα υποδομής όπως το Μετρό της Θεσσαλονίκης και την ανάγκη να αλλάξει το νομοθετικό πλαίσιο χρηματοδότησης για τις εταιρίες που κατασκευάζουν μεγάλα έργα υποδομής, επισήμανε ο διευθύνων σύμβουλος της Intrakat Αλέξανδρος Εξάρχου.

Ο ίδιος σημείωσε πως, «σε μια πόλη χρειάζεται σύνδεση του κέντρου της με το αεροδρόμιο. Το 2024 αναμένεται η ολοκλήρωση της πρώτης γραμμής του Μετρό, το 2025 θα ολοκληρωθεί η σύνδεση με την Καλαμαρία, αλλά η σύνδεση με το αεροδρόμιο είναι απαραίτητη».

Για να εξασφαλιστεί η ταχύτητα ολοκλήρωσης των έργων, όπως είπε, χρειάζεται να αλλάξει και ο τρόπος που εκτελούνται τα έργα. Με τον υφιστάμενο νομοθετικό σχεδιασμό οι τράπεζες δεν μπορούν να δώσουν εγγυητικές επιστολές στις εταιρείες που πραγματοποιούν τα έργα. Χρειάζεται αλλαγή του νομοθετικού πλαισίου για να μην έχουμε παραδείγματα καθυστέρησης 30 χρόνων όπως η κατασκευή του μετρό της Θεσσαλονίκης.

Το μετρό θα τελειώσει κι ας μην το πιστεύετε, είπε στο συνέδριο που το Travel.gr και το Πρώτο Θέμα ο Διευθύνων Σύμβουλος ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Νικόλαος Κουρέτας και σημείωσε πως, «από τους 13 σταθμούς οι 11 είναι έτοιμοι. Μένει ο σταθμός Βενιζέλου, όπου οι αρχαιολογικές μελέτες ολοκληρώνονται τον Μάρτιο. Πρόκειται για ένα υπερσύγχρονο μετρό με 33 συρμούς χωρίς οδηγό, με σύγχρονα συστήματα ασφαλείας, μάλιστα θα είναι το 8ο μετρό σε όλη την Ευρώπη με τις συγκεκριμένες υποδομές».

Ο ίδιος αποκάλυψε πως μέσα στον επόμενο μήνα θα γίνει η παρουσίαση μίας μεγάλης συγκοινωνιακής μελέτης που διήρκεσε δυόμιση χρόνια και αφορά στη σύνδεση όλων των μέσων μεταφοράς, καθώς όπως τόνισε «είναι απαραίτητη προϋπόθεση περαιτέρω επέκτασης του μετρό».

Στο ίδιο πάνελ του συνεδρίου με θέμα «Θεσσαλονίκη: Επενδύσεις και ευκαιρίες στον τουρισμό», ήταν και ο γενικός διευθυντής Ανάπτυξης Fraport Greece Γιώργος Βήλος, ο οποίος σημείωσε πως η εταιρεία επένδυσε 100 εκατομμύρια ευρώ στη Θεσσαλονίκη, δημιουργώντας μια πύλη εισόδου αντάξια της πόλης και της ευρύτερης Μακεδονίας.

«Το 2017 πιστέψαμε στο τουριστικό μέλλον της χώρας και ξεκινήσαμε να υλοποιούμε ένα πρόγραμμα αναβάθμισης 14 περιφερειακών αεροδρομίων. Υπήρχε διεθνώς αμφισβήτηση τότε για τη χώρα. Η Θεσσαλονίκη για εμάς είχε εξέχουσα θέση στο επενδυτικό μας πρόγραμμα, επενδύσαμε πάνω από 100 εκατομμύρια ευρώ, για να έχουμε σήμερα 60.000 τμ σαν terminal. Έχουμε πάρει τρία βραβεία δύο ως το καλύτερο ευρωπαικό αεροδρόμιο στην κατηγορία πέντε έως δεκαπέντε επιβάτες ετησίως και φέτος ως το πιο καθαρό αεροδρόμιο της Ευρώπης», υπογράμμισε.

Ο κ. Βήλος τόνισε πως, «το 2023 ξεπεράσαμε τους επτά εκατομμύρια επιβάτες, ήταν μια χρονιά ρεκόρ για εμάς. Αυτά τα χρόνια με τη βοήθεια της τοπικής κοινωνίας καταφέραμε να αυξήσουμε την κίνηση κατά 22% σε ένα δύσκολο διεθνές περιβάλλον, εν μέσω της πανδημίας COVID και των επιπτώσεων του πολέμου στην Ουκρανία. Φτιάξαμε γέφυρες με νέους προορισμούς, όπως η Κροατία, το Λουξεμβούργο, η Αλβανία και η Νορβηγία και οι προοπτικές για τον τουρισμό γίνονται διαρκώς καλύτερες», σημείωσε.

Ο Γενικός Διευθυντής, επικεφαλής Εταιρικής Τραπεζικής & Προϊόντων, Όμιλος Τράπεζας Πειραιώς, Θάνος Βλαχόπουλος από την πλευρά του τόνισε ότι: «μετά από χρόνια δυσκολιών οι ελληνικές τράπεζες βρίσκονται σε πολύ καλό επίπεδο και απαλλαγμένες από το βάρος των κόκκινων δανείων και με υψηλή ρευστότητα ώστε να μπορούν να βοηθήσουν. Ο κλάδος του τουρισμού έδειξε τεράστια αντοχή. Δεν βοηθά απλώς το ΑΕΠ αλλά είναι χρήματα που έρχονται από το εξωτερικό και οι προοπτικές είναι τεράστιες. Οι τράπεζες μπορούν, θέλουν και επιβάλλεται να έχουν ρόλο στον τουρισμό και να χρηματοδοτήσουν το οικοσύστημα για τον τουρισμό».

«Έχουμε δύο δισ. επενδυτικά έργα μέσα από το Ταμείο Ανάκαμψης στη Θεσσαλονίκη, είναι πολύ σημαντικό το οικοσύστημα του τουρισμού», είπε ο ίδιος ωστόσο τόνισε πως χρειάζονται και άλλες παροχές και υπηρεσίες για να αναπτυχθεί ο κλάδος καθώς όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, «ένας τουρίστας που μένει σε μεγάλη ξενοδοχειακή μονάδα όταν βγαίνει από αυτή συναντά σκουπίδια ή αν χρειαστεί νοσηλεία δεν μπορεί βρει νοσοκομείο. Οι τράπεζες επιβάλλεται να βοηθήσουν όχι μόνο τον τουρισμό, αλλά όλο το οικοσύστημα για τον τουρισμό».


Πηγή