Επανυπουργοποίηση της Νίκης Κεραμέως: Ένα κακόγουστο αστείο

51

Μόνο ως αστείο και μάλιστα κακόγουστο μπορεί να χαρακτηριστεί το σενάριο που γράφεται και ακούγεται ότι μετά τις εκλογές ενδέχεται να επανυπουργοποιηθεί η Νίκη Κεραμέως.

Είναι απορίας άξιον πώς γίνεται να αναλάβει εκ νέου υπουργείο ένας άνθρωπος, μια γυναίκα εν προκειμένω, που κατά την προηγούμενη θητεία της στο υπουργείο Παιδείας στέφθηκε με τεράστιες αποτυχίες και ουρανομήκεις γκάφες που κόστισαν ακριβά στην εκπαίδευση των παιδιών.

Το κλείσιμο σχολείων-πανεπιστημίων, η αποτυχία της τηλεκπαίδευσης και του webex, οι μάσκες για «γίγαντες» και τα παγουρίνο για «νάνους», οι κινητοποιήσεις και η αστυνομική καταστολή, οι κρίσιμες νομοθετικές ρυθμίσεις που ψηφίστηκαν μεσούσης της πανδημίας, οι εκλογές αιρετών που κατέληξαν σε «φιάσκο». Μπορούν να αγνοηθούν όλα τα παραπάνω;

Η κυρία Κεραμέως ήταν ο άνθρωπος που την περίοδο της πανδημίας αντί να λάβει ουσιαστικά μέτρα υγιεινής και ασφάλειας στα σχολεία, έστειλε ακατάλληλες μάσκες και παγουρίνο, έδωσε οδηγίες για ανοικτά παράθυρα μέσα στο χειμώνα, χωρίς καμία επιπλέον χρηματοδότηση για θέρμανση, άφησε τα ειδικά σχολεία ανοικτά σε όλη τη διάρκεια της πανδημίας χωρίς καμία προστασία, αρνήθηκε να υλοποιήσει όλες τις προτάσεις που επανειλημμένα κατέθεσαν εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές και αξιοποίησε την πανδημία ως «ευκαιρία» για να νομοθετήσει σκληρά αντιεκπαιδευτικά μέτρα (τράπεζα θεμάτων, ισοτιμία κολεγίων-ΑΕΙ, αξιολόγηση, τρίμηνες συμβάσεις αναπληρωτών, επαγγελματική εκπαίδευση, αστυνομία στα πανεπιστήμια, αύξηση των προτύπων κ.α.).

  • Μπορεί να ξεχαστεί ότι το 2021 δεν πήρε κανένα μέτρο για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων από την αρχή της χρονιάς, με αποτέλεσμα να κλείσουν όλα τα σχολεία στις αρχές Νοέμβρη και αρκετά από αυτά να παραμένουν κλειστά για πέντε συνεχόμενους μήνες από τότε;
  • Μπορεί να λησμονηθεί ότι έκλεισε τα σχολεία με τα κρούσματα να κυμαίνονται γύρω στις 2.000 ημερησίως και μετά πίεζε τους λοιμωξιολόγους να τα ανοίξουν με 4.000 κρούσματα ημερησίως;
  • Το φιάσκο με την τηλεκπαίδευση μήπως δεν ήταν έργο της κυρίας Κεραμέως; Στις «επιτυχίες» της συγκαταλέγεται και η αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τάξη μεσούσης της πανδημίας! Η «τηλεκπαίδευση» για γέλια και για κλάματα. Ούτε μια ώρα δεν άντεξε το σύστημα της τηλεκπαίδευσης κατά την πρώτη ημέρα λειτουργίας του για τους μαθητές του Γυμνασίου και του Λυκείου, μετά το δεύτερο Lockdown που επιβλήθηκε στην Ελλάδα. Κατά δεκάδες έφταναν οι καταγγελίες για τα προβλήματα που εμφάνιζε η πλατφόρμα. Το θέμα κυριάρχησε για πολλές μέρες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ενώ βρέθηκε στο επίκεντρο της πολιτικής αντιπαράθεσης για την επίμαχη «συμφωνία» του υπουργείου με τη Cisco. Παρά τα συνεχή αιτήματα των κομμάτων της αντιπολίτευσης, η «σύμβαση» ούτε είχε αναρτηθεί στη Διαύγεια ούτε είχε κατατεθεί στη Βουλή, λες και αποτελούσε «κρατικό μυστικό».
  • Η κυρία Κεραμέως δεν ήταν που υποχρέωνε τα παιδιά για το περίφημο self–test μεταφέροντας τις δικές της ευθύνες στους γονείς, τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς κουνώντας το δάχτυλο περί υποχρεωτικότητας και υπεύθυνων δηλώσεων;
  • Εν μέσω πανδημίας κα με κλειστά σχολεία, δεν έφερε στην Βουλή το νομοσχέδιο που προέβλεπε την αυστηροποίηση και την εντατικοποίηση του σχολείου, με την αύξηση των εξεταζομένων μαθημάτων στο Γυμνάσιο και το Λύκειο, αλλά και την επαναφορά της Τράπεζας Θεμάτων στο Λύκειο;
  • Με αυτό το νομοσχέδιο δεν επανήλθε η αναχρονιστική διάταξη για την αναγραφή της διαγωγής στους τίτλους σπουδών; Δεν ενθυμούνται στη ΝΔ ότι η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα έκρινε ότι η αναγραφή της διαγωγής των μαθητών στα απολυτήρια παραβιάζει το συνταγματικό δικαίωμα προστασίας προσωπικών δεδομένων;
  • Πώς γίνεται κάποιοι να ξεχνούν ότι η Αρχή έκρινε επίσης ότι η δήλωση των γονέων για την απαλλαγή από το μάθημα των Θρησκευτικών πρέπει να γίνεται με απλή επίκληση λόγων συνείδησης (κι όχι «θρησκευτικής» συνείδησης) όπως προέβλεπε η εγκύκλιος του Υπουργείου Παιδείας; Μπορεί να ξεχαστεί αυτή η εμμονή της με το μάθημα των θρησκευτικών;
  • Μπορεί να διαγραφεί από τη μνήμη μας ότι η πρώην υπουργός Παιδείας υπέγραψε την απόφαση για την απευθείας μετάδοση του μαθήματος μέσα από τις σχολικές αίθουσες, εγείροντας ανησυχίες σχετικά με ζητήματα προστασίας προσωπικών δεδομένων και ήθελε να μετατρέψει τα σχολεία σε bir brother τηλε-reality;
  • Μάταια όμως φώναζαν όλοι γονείς και δάσκαλοι πως το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων δεν εξασφαλίζεται από παγουρίνο και μάσκες, αλλά από τη μείωση του αριθμού μαθητών ανά τάξη, την διενέργεια μαζικών τεστ σε μαθητές-εκπαιδευτικούς και την πρόσληψη προσωπικού καθαριότητας.
  • Τις ημέρες εκείνες πραγματοποιήθηκαν εκατοντάδες καταλήψεις σχολείων ανά την Ελλάδα, με τη Νίκη Κεραμέως να απαντά με αναπλήρωση των χαμένων ωρών τα Σάββατα και τις αργίες.
  • Ύστερα ακολούθησε μια πρωτοφανής για τα εκπαιδευτικά χρονικά εκδικητική ρύθμιση: Σε περίπτωση κατάληψης, το σχολείο είναι υποχρεωμένο να υλοποιεί τηλεκπαίδευση, ενώ για οι μαθητές που «παρεμποδίζουν τη διεξαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας» θα αποκλείονται από την τηλεκπαίδευση και θα παίρνουν απουσίες.
  • Η κυρία Κεραμέως ήταν η μοναδική υπουργός Παιδείας που κατάφερε να επιβάλλει στους δασκάλους εκλογές «δημοκρατίας» χωρίς ψηφοδέλτια παρατάξεων, χωρίς υποψηφίους, χωρίς εφορευτικές επιτροπές. Οι εκλογές των αιρετών εκπροσώπων των εκπαιδευτικών στα υπηρεσιακά συμβούλια κατέληξαν σε ακόμα ένα φιάσκο για την πρώην υπουργό Παιδείας: από τους 170.000 εκπαιδευτικούς ψήφισαν μόνο 13.000, δηλαδή πάνω από το 92% των εκπαιδευτικών από όλη την Ελλάδα γύρισε την πλάτη στα «εντέλλεσθε» της Κεραμέως και απείχε από την ηλεκτρονική ψηφοφορία.

Κι αφού συνέβησαν τα παραπάνω κωμικοτραγικά που διέλυσαν στην κυριολεξία την εκπαίδευση στην Ελλάδα ακούγεται ότι η κυρία Κεραμέως θα ξαναπάρει άλλο υπουργείο για να διαλύσει και άλλον τομέα. Το να πηγαίνεις από αποτυχία σε αποτυχία είναι προτέρημα σε αυτή τη χώρα;


Πηγή